MadJohn wrote:
Here's some more info from a news site. I assume your Norwegian is as good as mine
"Ulvestad har i en årrekke vært en av de beste og mest stabile spillerne i 2. divisjon avdeling 3, og nå kan han bli proff. Med seg til England får han lagkamerat Mads-Cato Moldskred. Avtalen er kommet i stand gjennom tidligere Fana-spiller Lars Moldestad, som jobber tett med Hartlepool Uniteds eier, Berge Gerdt Larsen.
- Det høres kanskje dumt ut at jeg sier det, men målet mitt er at Thomas skal komme seg ut i verden, sier sportslig leder i Fana, Ingvar Dalhaug, til bt.no.
Han tror det vil hjelpe klubben på sikt.
- Ideologien vår er at vi skal hjelpe spillerne våre fremover. Det er bare gøy om han lykkes, understreker Dalhaug.
- Dersom Hartlepool viser interesse for de to når overgangsvinduet åpner i januar, viser det at det er muligheter for ungdommer i Fana og Bergen også, sier Dalhaug.
De to Fana-spillerne trener med Hartlepool, der nordmennene Jan Ove Pedersen, Martin Hollund, Thomas Tennebø og Tim Sperrevik tidligere har spilt, frem til neste fredag.
I'm no Uncle Ken but I'll have a crack
Ulvestad has been for one of the best and mostly stable players for a number of years.
An agreement has come to stand as Lars Moldestad works closely with Hartlepool United's owners, Salvage Gerdt Larsen???.
(Next bit is something about Ideology, aiding the players and not letting it get to their heads???)
If Hartlepool demonstrate an interest, the transfer window opens in January. It demonstrates the fact the youth team has ability in Fana.
Norwegians Jan Ove Pedersen, Martin Hollund, Thomas Light and Tim Block have previously played.
That's the best I can do with a bit of help from here and there and an online Norwegian dictionary.